onsdag 11 mars 2009

Ny mamma över 40 år!

Vi är många i storstäderna som är nymammor över 40 år. För ett tag sedan var det för förstföderskor i Stockholm en genomsnittsålder på 38 år.

Jag var med och behöll eller höjde den genomsnittsliga åldern. Var 40 År och min sambo 41 år! och det var första barnet för oss båda! ovanligt tänker många att hitta en man när man är 34 år som inte redan har barn! man ska ha tur... och det har jag haft. Både gällande barn och sambo.

Neo som föddes 29 mars 2008 är nu snart 1 år och jag upplever en sådan glädje varje dag. Är dock glad över att jag faktiskt väntade med att skaffa barn. Har hunnit göra så mycket som är svårare med barn, rest och arbetat på krogen osv. men att vara mamma på heltid tar sin tid och jag går in i det till 100 % och bara njuter. Saknar inte något från mitt gamla liv utan lever lugnt harmoniskt med min sambo och gör en massa roligt som man kan göra med barn.

Ett barn till? hinner man det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar