tisdag 11 december 2012

Elitdomare

Paf Open World Tour, Åland

Denna gång var jag Referee Manager utan assistent! vilket inte behövdes för att dels så var turneringen endast för DAM spel och det innebär bla mindre scorers och linejudges och internationella Beachdomare att hålla reda på! :) 12+12+13 st! Lätt som en plätt.

4 banor istället för 7 banor! Jag åkte till Åland redan den 26 augusti för att förbereda en extra Clinic som vi blivit ålagda... den hölls för alla den 27 aug. Allt började sedan den 28 aug med Qota matcher. Stora Turneringen började den 29 aug och slutade söndag den 2 sept.

Inbrott i själva domarrummet gjorde att hälften av alla beachhbollar var stulna samt lite domarkläder! Bollarna var värst för dem behövdes vara pumpade ett par dagar innan själva turneringen skulle starta!

En polisanmälan fick göras och nya bollar beställdes och Turneringen startade som om inget hade hänt! Vädret var sådär och "mina" Scorers och Linejudge skötte sig utmärkt! Med bara DAM spelare så var det mycket lugnare i stort... Mycket trevligt med mycket publik fast den sena starten som berodde på att detta år hölls OS som arrangerades i London!

Efter en lyckad vecka med arbetstimmar på minst 12 timmar till som mest 17 timmar, somnade jag gott... för att vakna rätt så pigg efter 6 tim för att utföra och arbeta bla. med det roligaste som jag vet, Beachvolleyboll!

I skrivande stund så har vi precis fått det sorgliga beskedet om att det blir inget nästa år på Åland. Detta pga den dåliga ekonomin för de villkor som ställs på arrangören... Ledsen Malin och många med mig. Men jag kommer alltid att komma ihåg mina 2 år som Referee Manager på en World Tour tävling som en stor händelse i mitt liv. Tack alla som jag fått chansen att arbete tillsammans med och haft mycket roligt under de lååånga dagarna. Kanske vi ses på någon annan World Tour Tävling i världen...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar